Cімейно орієнтований підхід
Поняття пацієнт орієнтованого підходу з’явилося на початку 2000-х років. Цей підхід фокусується на потребах самого пацієнта під час його лікування, оскільки погляди лікаря на результати і процес лікування і погляди пацієнта можуть не співпадати. У випадку, коли лікар призначає лікування, з яким пацієнт не згідний або не розуміє його зміст і результати, пацієнт часто може не дотримуватись призначень лікаря, і ефект від лікування втрачається.
Натомість залучення пацієнта як активного учасника медичної допомоги має більший ефект.
Окреме місце в пацієнт орієнтованому підході займає сімейно орієнтований підхід. Лікування дітей відрізняється від лікування дорослих, але окрім того пацієнтів в цьому випадку декілька – це як дитина, так і її батьки, і часто результат лікування дитини напряму залежить від правильно побудованих взаємовідносин з батьками.
Догляд, орієнтований на пацієнта та сім’ю, сприяє поліпшенню результатів лікування, покращенню досвіду, задоволенню роботою лікаря та медперсоналу та ефективному розподілу ресурсів.

І після цього цей розділ передбачає, спроможність лікаря пояснити родині декілька варіантів лікування, в кожному з яких можуть бути свої переваги і недоліки. При цьому важливо впевнитися в тому, що пацієнт зрозумів те, що йому пояснюють, а отже лікар має пояснити це мовою, зрозумілою для родини, використовуючи ті терміни і поняття, які їй зрозумілі.
Чи може зміна фокусу лікарів на комунікацію з батьками призвести до покращення стану здоров’я?
Незважаючи на досягнення сучасної медицини в сфері високих технологій, найпотужнішим діагностичним інструментом є розмова лікаря і родини/пацієнта, яка може виявити левову частку проблем. Однак те, що говорять рідні і те, що чують лікарі, часто є двома різними речами.
Рідні хворих дітей, які прагнуть передати симптоми, відчувають нагальність "довести свою справу" до лікаря. Лікарі, відчуваючи необхідність бути ефективними, намагаються виконати багатозадачність, і поки пацієнти говорять, можуть пропускати ключові елементи. Додайте сюди стереотипи, неусвідомлені упередження, страх отримати скаргу чи поганий відгук - і ризик помилкового діагностування та медичних помилок небезпечно збільшується. Саме тому інформаційна компетентність є важливою в процесі лікування.
